metrica

SEO Arama Motoru Optimizasyonu Nedir? Ne işe Yarar?

SEO Nedir Arama Motoru Optimizasyonu

SEO Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

SEO arama motoru optimizasyonu, web sitelerine uygulanan ve web sitelerinin arama sıralamalarında üst sıralara yerleşmesini sağlayan bir hizmettir. Web sitesinin arama motorlarında üst sıralara çıkabilmesi için web sitelerini arama motorlarının kriterlerine uygun hale getirmek gerekir. Bu da ancak SEO optimizasyonu ile mümkündür.

Web sitelerinde SEO çalışması yapılırken sitenin genel görünümünün yanı sıra aynı zamanda içeriği dikkate alınır ve bu kriterler göz önünde bulundurularak çalışmalar yapılır. SEO çalışmalarının temel amacı; anahtar kelimeleri kullanarak web sitesinin arama motorlarında üst sıralara yerleşmesini sağlamakla birlikte aynı zamanda aram trafiğinde geniş kullanıcı ziyaretine ulaşmayı hedeflemektir.

Bu amaçlar doğrultusunda SEO çalışmaları ile web siteleri tüm yönleri ile ele alınır, ziyaretçilerin sık ve kolay ulaşabileceği bir platform haline getirilir.

SEO Çalışmaları Kapsamında Neler Yapılır?

SEO çalışmaları; site içi ve site dışı olmak üzere iki farklı şekilde gerçekleştirilir. Site içi SEO çalışmaları ile web sitesinin tasarımı, yazılımı ve içerikleri üzerinde detaylı çalışmalar yapılır. Site dışı SEO çalışmaları kapsamında ise dışarıdan siteye gelen linkler, materyaller, görseller, forumlar, sosyal medyalar ve bloglar gibi kaynaklar vasıtasıyla gelen ziyaretçilerin akışlarını düzenleyecek yönde çalışmalar yapılır.

SEO danışmalığı profesyonel bağlamda almak önemli bir detaydır. SEO danışmanlığı hizmeti alınacak olan web sitesi uzmanlar tarafından detaylı olarak incelenir. Daha sonrasında farklı kriterler ışığında rapor oluşturulur. Sitenizdeki site içi ve site dışı kaynaklar eşliğinde web sitesinde nasıl değişiklik ve düzenlemeler yapılacağı belirlenir. Sonrasında ise sıralamalarda önemli olan anahtar kelimeler belirlenir. Bu sayede arama motorları botları bu kelimeleri algılar ve web sitenizin arama sıralamalarında üst sıralarda yer alması sağlanır.

SEO Çalışmasında Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?

SEO çalışmalarının önemli bir bölümünü hedef kitle belirleme oluşturur. Farklı analizler ile web sitenizin hedef kitlesi SEO çalışmaları kapsamında belirlenir.

– Anahtar Kelime Analizi

Web sitesinin hizmet ettiği sektör özellikleri doğrultusunda web sitesinde kullanılabilecek en uygun anahtar kelimeler analiz edilir. Böylece hedef kitleye en uygun anahtar kelimeler site içerikleri ile optimize edilirken URL yapılarına da güncelleme yapılır.

– Rakip Analizi

SEO çalışmaları sırasında sektördeki diğer rakipler incelenir ve bu rakiplerin detaylı analizleri yapılır. Web sitenizin organik büyümesi de göz önünde bulundurularak doğru anahtar kelimeler tercihi ile yüksek görünürlük hedeflenir.

– Sektör Analizi

SEO çalışmaları sırasında rakip analizi yapıldıktan sonra elde edilen veriler doğrultusunda söz konusu sektördeki rekabet oranları incelenir. Bu incelemeler sonrasında hedefler belirlenir.

Kullanıcı Kazanımı Nasıl Yapılır?

SEO çalışmaları kapsamında önemli bir çalışma olan kullanıcı kazanımı, üç farklı yol ile yapılır;

İçerik Optimizasyonu: Web sitenizde hedef kitlenize en uygun anahtar kelimeler, ziyaretçi dostu olan içeriklerinizde SEO kriterlerine uygun olarak kullanılır.

Mobil Uyumluluk: Mobil uyumlu olan ve mobil cihazlarda ziyaret edilebilen web siteleri, her zaman mobil uyumluluğa sahip olmayan sitelere göre arama sonuçlarında üst sıralarda yer alır. Bu nedenle de SEO çalışmalarında web siteleri daima mobil uyumlu olarak düzenlenir.

Kullanıcı Deneyimi: SEO çalışmaları esnasında kullanıcıların deneyimleri göz önünde bulundurularak site içindeki etkileşimler kontrol edilir ve gerekli görülür ise iyileştirmeler yapılır.

SEO Çalışmalarında Davranış Ölçümleme Nasıl Yapılır?

SEO çalışmalarında; düzenli kontroller, veri kontrolleri ve kullanıcı analizleri yapılarak davranış ölçümleme çalışmaları yapılır.

–  Düzenli Kontroller: Web siteniz üzerinde düzenli olarak yazılım kontrolleri yapılır. Böylece web sitenizde bir sorun ya da yapılması gereken güncelleme var ise düzenli kontroller ile bu durumları görmek mümkün hale gelir. Gerekli düzenlemeler yapılarak web sitenizin arama motorlarındaki sıralaması üst sıralarda tutulur.

Veri Kontrolleri: Açılış sayfaları, yüksek sayıda ziyaretçi alan sayfalar, oluşan doğal trafik akışları, yeni kullanıcıların doğal artışları gibi tüm veriler SEO çalışmaları için önemli verilerdir. Bu veriler hem aylık hem de yıllık periyotlarda incelemeye alınır. Böylece düzenli olarak veri kontrolleri yapılarak bu veriler incelenir.

Kullanıcı Analizleri: Web sitenizdeki kullanıcı davranışları SEO optimizasyonları yönünde net ipuçları sunar. Bu nedenle de web sitenizdeki kullanıcı analizleri yapılır ve SEO optimizasyonları bu analizler doğrultusunda yapılır.

SEO Arama Motoru Optimizasyonu Nedir? Ne işe Yarar?” yazısında 4 düşünce

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir