metrica

E-Ticaret Nedir? Nasıl Yapılır?

E-Ticaret, ürün ve hizmetlerin internet üzerinde reklamının, satışlarının farklı ödeme seçenekleri imkanıyla online sistemler doğrultusunda yapılmasına verilen isimdir. Diğer bir tanım ile E-ticaret; geleneksel ticaret faaliyetlerine karşılık internet ortamında ya da mobil cihazlar üzerinden yapılmasıdır.

E-Ticaret Sitesinin Sahip Olması Gereken Özellikler

Kurulan halihazırda bir e-ticaret sitesinin sorunsuz bir şekilde faaliyet gösterebilmesi için belli başlı özelliklere sahip olması gereklidir. İşte bir e-ticaret sitesinin sahip olması gereken özellikler şunlardır;

– Ulaşılabilir Olmalıdır

E-ticaret sitesine gelen kullanıcılar için odak noktasına satışı yapılacak olan ürün ve hizmetler yerleştirilmelidir. Tasarım sırasında bu ürün ve hizmetler kullanıcıların kolaylıkla inceleyebileceği ve satın alabileceği şekilde oluşturulmalıdır.

– Web Tasarımı Doğru Yapılmalıdır

Kullanıcıların beğenisini toplamak ve daha fazla kitleye ulaşabilmek için e-ticaret sitesinin tasarımı hem sade hem kullanışlı hem de aynı zamanda kullanım açısından kolay olmalıdır.

– Güncelleme Zamanları Takip Edilmeli

Müşteri kitlesini kaybetmemek ve geniş bir kitleye ulaşmak için e-ticaret sitesi düzenli olarak güncellenmeli ve hızı sürekli yenilenmelidir.

– Kolay Arama Özelliği Olmalı

Bir e-ticaret sitesinde kullanıcıların istedikleri ürün ve hizmetleri arayabilmek için kolaylıkla arama kutusuna ulaşması önemli bir detaydır. Tüm bu özellikler doğrultusunda e-ticaret sitesi, teknolojiye uygun ve mobil cihazlara uyumlu şekilde tasarlanmalıdır.

E-Ticaret Gereklilikleri

E-ticaret sistemlerinin kusursuz ve kesintisiz işleyebilmesi için bazı gereklilikler ve uygulanması gerekli olan stratejiler vardır. E-ticaret gerekliliklerini şöyle sıralayabiliriz;

– Domain (Alan adı) Seçimi

E-ticaret sitesi kuran kurum ya da firmaların en dikkat etmesi gereken konuların başında domain gelir. Site için akılda kalıcı ve yaratıcı bir domain tercihi yapılmalıdır.

– Sunucu Hizmeti

Sitenizin geniş kitlelere hitap edebilmesi ve ulaşabilmesi için güvenli sunucu hizmeti alınmalıdır.

– Ödeme Seçenekleri

E-ticaret sitesinde ödeme seçeneklerini arttırmak kullanıcılarda olumlu izlenim yaratacak bir konudur. Ödeme seçenekleri ile müşterilere kolaylık sağladığınızda sitenize de değer katmış olursunuz.

– Güçlü E-Ticaret Sitesi

E-ticaret gerekliliklerinin temelinde e-ticaret sitesi geliyor. Güncellenebilen ve ihtiyaçlarınızı en iyi şekilde karşılayan bir e-ticaret sitesi oluşturmalısınız.

– Web Tasarımı

E-ticaret siteniz; sizi, satış yapacağınız ürün ve hizmetlerinizi tanıtan dolayısıyla da kaliteli ve estetik görünümlü tasarıma sahip olmalıdır.

– Güvenlik Sertifikası

Müşterilerinizi oluşturacak hedef kitlenize güvenli bir e-ticaret sitesi olduğunuzu gösterebilmek için SSL olarak da bilinen güvenlik sertifikalarına sahip olmalısınız.

E-Ticaret Yapmanın Sağladığı Avantajlar

E-ticaret sistemi ile ticaret yapmanın geleneksel ticaret yöntemlerine nazaran sayısız avantajı vardır. Bu avantajlar şöyledir;

  • Şirketlerin kazancını arttırırken aynı zamanda giderleri minimum seviyeye indirger.
  • Hızlı alışveriş yapmanın yanı sıra aynı zamanda fiyat araştırmasını ve ürün araştırmasını daha hızlı hale getirir.
  • E-ticaret sistemi sayesinde birden fazla benzer ürünü karşılaştırarak size hem performans hem de fiyat açısından en uygun olanı tercih edebilirsiniz. Ürün çeşitliliğinin fazla olması geniş ürün yelpazesi sunar.
  • E-ticaret ile baktığınız ürünleri daha önce alan diğer kullanıcıların yorumlarını okuyarak değerlendirebilirsiniz. Bu özelliği sayesinde güvenli alışveriş yapabilme imkânınız olur.
  • E-ticaret sistemi sayesinde müşteriler internet üzerinden diledikleri gibi alışveriş yaparken zamandan tasarruf ederler.
  • İndirim ve kampanyalara ulaşmak son derece kolay ve hızlı hale gelir.
  • E-ticaret sistemi, müşterilere haftanın yedi günü ve günün 24 saati anında alışveriş imkânı sunar.
  • Satışa sunulan ürün ve hizmetler hakkında anında detaylı bilgiye ve kullanıcı yorumlarına ulaşmak mümkündür.
  • E-ticaret sayesinde firma ve markaların bilinirliği ve popülerliği hızlı şekilde artar.

E-Ticaret Sisteminin Amacı Nedir?

Günümüzde teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının tüm dünya genelinde yaygın hale gelmesi ile birlikte e-ticaret sistemi de tüm dünya genelinde yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Öyle ki; günümüzde birçok tüketici giyimden gıdaya, aksesuardan kırtasiyeye kadar birçok ihtiyacını e-ticaret siteleri üzerinden karşılar duruma gelmiştir.

Tüm bu gelişmeler doğrultusunda e-ticaret sisteminin temel amacı; kullanıcılara kesintisiz, hızlı ve kolay alışveriş yapma imkânı sunmasıdır. Satışı ve reklamı yapılan ürün ve hizmetlerin hedef kitleye yani müşterilere güvenli, hızlı ve kolay bir şekilde ulaştırılabilmesi e-ticaret sisteminin amaçları arasındadır. Bu sayede kullanıcılar geniş imkanlar ile hızlı ve kolay alışveriş yapmanın yolu olan e-ticarete yönelir.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir