metrica

UTM Nedir?

Utm Nedir

UTM Nedir?

İnternet sitelerine gelen ziyaretçilerin hangi kanallardan geldiğini bilmek önemlidir. Bu amaçla çoğu internet sitesi sahibi Google Analytics verilerini kullanır. Bu tür verilerin kullanılması ile birlikte gelen ziyaretçilerin hangi kanalları kullanarak internet sitenizi ziyaret ettiğini görebilirsiniz. Aynı zamanda satışlarınızı arttırmak için uyguladığınız kampanyaların ne kadar başarılı olduğu hakkında fikir sahibi olmak aşamasında da UTM kullanmak gerekebilir.

UTM basit olarak kısa bir kod parçasıdır. Google Analytics sisteminde bu basit kodu kullanarak ziyaretçilerinizin kökenleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. Köken derken hangi internet sitesinden sizin sitenize yönlendirilmiş olması kastedilmektedir. Bunun ana nedeni pazarlama için yaptığınız çalışmaların ne kadar başarılı olduğunu görmekten geçer.

Utm Nedir
Utm Nedir

UTM Nerelerde Kullanılır?

Eğer internet sitenizde satışları arttırmak için bir pazarlama ya da reklam kampanyası hazırladı iseniz, bu durumda bu kampanyanın sonuçlarını görmek istersiniz. Aynı zamanda internet sitenize gelen ziyaretçilerin sitenize hangi kanallardan geldiğini görmek, kampanyanızdan internet sitenize gelen ziyaretçileri ayırt etmek önemlidir. Bu aşamada Google Analytics sizlere kendi reklam kampanyaları ile ilgili bilgileri verir. Fakat başka ortamlarda sunulan reklam kampanyaları hakkında ayrıntılı bilgiyi bu şekilde elde edemezsiniz.

Örneğin facebook üzerinde internet siteniz ile ilgili birden fazla reklam kampanyası yaptığınızı düşünelim. Google Analytics ziyaretçilerin Facebooktan geldiğini size söyler. Fakat hangi kampanyadan geldiğini söylemez. Bu nedenle reklam kampanyalarının geri dönüşümlerini görmek için UTM kodunu Google analytics içerisine eklemeniz gerekir.

UTM Linki Oluşturma

Bir UTM linki oluşturarak bu tür işlemleri yerine getirebilirsiniz. Bir UTM linki oluşturmak için öncelikle web sitesi URL kısmının doldurulması gerekir. Sonrasında ise kampanya kaynağı, kampanya içeriği, kampanya terimi, kampanya adı, kampanya aracı kısımlarının doldurulması gerekir. Bu tür kısımları doldurarak oluşturduğunuz linki Google Analytics içerisinde kullanarak kampanyadan sitenize gelen ziyaretçiler hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

UTM linki oluşturmak ve bu tür uygulamaları kullanmak için Google Analytics kullanmak gerekir. Bu nedenle internet siteniz ile ilintili bir Google Analytics hesabının olması gerekir. Günümüzde internet sitenize gelen verilerin izlenmesi aşamasında Google Analytics önemli bir yer edinir.

UTM Linki Ne Zaman Gereklidir?

Bu tür kod yapıları ile izleme yapmak için genellikle Google Adwords dışında reklam kampanyaları hedef alınır. Google reklamları ile yapılan reklamlar doğrudan izlenebilir olduğundan dolayı bu aşamada bu tür linklere ihtiyaç duymazsınız. Asıl sorun diğer ortamlar için oluşturulan detaylarda gizlidir. Örneğin Facebook sosyal ağı için bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda bu tür linklere ihtiyaç duyarsınız.

Bu tür linklerin kullanımı aşamasında Facebook gibi farklı sosyal ağlarda birden fazla reklam kampanyası oluşturduğunuzda detayları görebilirsiniz. Örneğin; Facebook sosyal ağında iki farklı teması bulunan reklamlardan gelen ziyaretçilerin hangisinin hangi reklam kampanyasından geldiğini görebilmeniz için bu tür linkleri kullanabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir